I know

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera här men jag har tappat suget lite och har så svårt för att komma på saker att skriva om. Men jag ska väl ta mig i kragen och göra ett nytt försök för egentligen tycker jag att det är kul att skriva.

Jag får väl börja med en liten update. Jag har insett att jag nu har kommit hut långt som helst i min utbildning, började termin 6 i måndags vilket innebär att när sommaren är här har jag bara 1,5 år kvar innan jag är färdig jurist och ska ge mig ut i arbetslivet. Det är faktiskt lite skrämmande måste jag säga men det ska väl gå bra antar jag. Jag har i dagarna börjat söka efter ett sommarjobb. Det är nämlöigen så att efter termin 6 tar advokatbyråerna och de olika domstolarna emot studenter som sommarnotarier under ca 6 veckor då man får följa deras dagliga arbete och hjälpa till med lite praktiska saker som att tex skriva och forma avtal. Det är en gedigen möjlighet för oss studenter att samla på oss arbetslivsfarenhet inom yrket som kommer bli en oerhört värdefull merit när vi själva ska ge oss ut i arbetslivet.

Vi läser nu folkrätt, internationell privat- och processrätt samt komparativ rätt. Än så länge har jag fastnat som klister, oerhört intressant är det men det är ganska svårangripligt men det löser sig så småning om tror jag.

En lite tråkigare nyhet som jag ska berätta är att min fina vän Johanna har flyttat från mig för att fortsätta sina studier i Uppsala. Jag visste att denna dag skulle komma en dag men trodde den skulle senare och inte nu. Jag visste också om att när den dagen väl kom skulle jag sakna min fina vän, men jag trodde aldrig att jag skulle sakna henne så oerhört mycket som jag gör nu. Hon har lämnat ett stort tomrum efter sig, ett tomrum som ingen någonsin kommer kunna fylla. Detta tomrum kommer alltid att vara reserverat för dig Johanna, du kommer föralltid ha en speciell plats i mitt hjärta!!

Nu har jag skrivit av mig lite och det börjar bli dags att sova. Ska jobba tidigt imorgon.












Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur går det med bloggandet? Du hinner ju knappt börja innan du slutar igen. Jag vill att du ska skriva!

2011-02-07 @ 22:38:49
URL: http://mealuxx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0