Förlåt!

Förlåt så mycket alla mina vänner, har fått massor av klagomål på att jag är sååå dålig på att uppdatera här på bloggen. Under tentapluggperioden hade jag inte tid att plugga men nu när den är över har jag faktiskt ingen ursäkt varför jag inte har skrivit. Jag har helt enkelt inte haft något roligt att skriva om men nu ska jag uppdatera er om allt som har hänt i mitt liv efter tentan.

Förra veckan skrev jag en 6h lång tenta. Man kan tycka att 6h är en hel evighet men när man väl sitter där i en gigantisk tentasal med huvudet nertryckt i lagbok, tentafrågor och russin så rinner tiden iväg fortare än vad man kunnat tänka sig. Från kl 14-20 satt jag och skrev och efteråt var huvudet så tugnt att jag slängde mig i soffan (när jag väl kommit hem) och tittade på film tills jag somnade, helt underbart!

Tisdag bjöd på shopping i Malmö med tjejerna från klassen. En ledig dag från skolan MÅSTE man ta vara på på allra bästa sätt! Blev dock inte så mycket shoppat, enbart en görsnygg kavaj från Zara. Hann även med att träffa två gamla kompisar som ja inte umgåtts med på evigheter. Underart mysig dag trots det dåliga vädret.

Torsdagen var det som planerat dags för party. Malin och jag hade undwer vårt dystra tentaplugg bestämt att vi skulle ta en utgång i Lund efter tentan. Kvällen blev mer än lyckad. Efter att vi stylat oss hemma hos malin och svept vars en Ragnar tåg vi tåget in till Lund och södra esplanaden för förfest hos underbara  Johanna. Vilken förfest, vi hade sååå kul. Spelade massa gamla godingar och körde våra inövade lågstadie danser. Haha kunde absolut inte ha blivit bättre. Därefter drog vi vidare bort mot nationerna. Vi svängde in på Lunds och Penthouse och gick lika snabbt därifrån. Dessa utbytesstudenter är för på och som Malin uttrycker det "de luktar inte allt för gott". Vi gick istället bort till Malmös och Cassa. Vi kom för att stanna, tusen gånger bättre var det och folket kände man :) Efter mycket dansande och sjungande och efter att jag träffat ytterligare en gammal vän, var det dags för mig och malin att ta sista tåget hem. Väl i Malmö lyckades vi hitta en taxi som skulle köra oss båda hem för enbart 100kr Med ett extra stopp. Det är väääldigt sällsynt i malmö ska jag säga er!

Fredag abr det av till gbg för min del, dags för möhippa! Min kusin ska gifta sig och jag blev inbjuden till hans blivande frus möhippa, hur skoj som helst! Lördagen gjorde jag något som jag velat göra i flera år. Jag ha rlänge pratat om det men aldrig kommit till skott men nu small det. Jag piercade min navel. Det blev jäte bra och piersaren var riktigt proffsig och trevlig. Han pratade mer än mig och då vet ni som känner mig att då måste hans mun gått i ett! Många frågar mig nu i efterhand om det gjorde on. Jag skulle ljuga om jag sa nej men då jag har väldigt hög smärttröskel så tyckte jag inte att det var så farligt.

Denna vecka har varit allmänt trist, även om det bara är onsdag idag. Igr var det dock dags för dans och veckans ljuspunkt bland alla dödenföreläsningar. Lillebror kom hem på en vivit igår vilket också var skoj och mormor är äntligen färdig med min klänning som jag ska ha på brölloppet! Jag kommer se ut som en iten gräddbakelse i min cerisrosa klänning men den är jätte fin!

Om en liten stund ska jag ut på en powerwalk med min lilla Malin och samtidigt ta en lite ppicknick vid havet mes saft och tilltugg. Kl 14 ska jag fixa mina naglar inför helgens stundande bröllop och ikväll måste jag förbereda mitt tal som jag ska hålla.

Jag vet att detta blev ett väldigt långt inlägg och att många av er inte komemr orka läsa allt och därför slänger jag in en random bild som ni kan titta på sitället :P



Kommentarer
Postat av: Johanna

Har du piercat dig?! Vad kul. Du måste lägga upp en bild! En på klänningen också! PUSS

2009-05-14 @ 08:32:51
URL: http://mealuxx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0