Tacksittning

Igår hade novischerna, eller rättare sagt Christofer och Vidar, arrangerat en sittning som tack för det vi faddrar gjort för de under deras novischperiod! Det hölls på Myntha som förövrigt är ett mycket fint ställe, väl värt ett besök. Det bjöds på utsökt mat och en del tal poppade upp hipp som happ. Av någon konstig anledning nämnde jag något om spontantal till Christina och restan av gänget vid mitt bord. De tyckte att att det var en stålande idé och tyckte att jag skulle hålla ett. Innan jag visste ordet av så¨klingade det i glaet och jag schussades upp på golvet för att, ja, hålla tal helt enkelt. Helt oförbered drog jag ingång ett tacktal till Christofer och Vudar, Myntha och så klart alla våra kära novischer. Jag rundade av mitt korta tal med en skål och folk började sjunga "Det där det gjorde hon fan så bra...". Synd bara att jag sumpade låten med att inte veta vad det var jag skulle sjunga men Christina hjälpte mig så vi fick ett lyckligt slut även på den historien!

Kvällen var inte slut efter sittningen utan festen fortsatte vid baren och det pytte lilla dansgolvet, riktigt drag fick vi till. Vissa drog till Avenue men jag stannade kvar och det visade sig senare vara det kloka valet då folk kom tillbaka från Avenue pga folkbrist på dansgolvet. Nästa gång lyssnar du på mig Christina och stannar kvar!
Förutom grymt ös på Myntha bjöds det på en hel del kärlek och mys från många håll och kanter. Vem vet, kanske var det någon som hittade varandra under denna fantastiska kväll? Time will tell!!

Strax efter kl 3 var jag hemma hos madde och sängdags. Uppstigning kl 7 för föreläsning kl . Madde och jag kände oss riktigt duktiga som faktiskt tagit oss upp och verkligen gick iväg på föreläsningen! Jag kan verkligen tycka att det är oerhört skönt så här i efterhand då jag tom hann göra övningarna till studentledda tillfället på måndag så nu slipper jag de i helgen!

Nej nu ska jag gå och läsa lite skadeståndsrätt har jag tänkt! See you later aligator!


Har tyvärr inga bilder från kvällen då min kamera krånglar massor för tillfället

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0