Sebastian Bayer

Jag vet att det är ett tag sedan innomhus Em i friidrott hölls i Turin ( 1 mån sedan nu tror jag) men jag måste bara berätta. Killen som vann herrarnas längdhopp är en vän till mig och jag blev minst sagt chockad när jag såg honom på TV. Jag har inte träffat honom på 5 år nu då han är från Tyskland och att plötsligt se honom hoppa på TV med seniorer och dess utom ta hem hela tävlingen och som grädde på moset även slå nytt europarekord med 8.71m är helt ofattbart, helt otroligt! När jag såg hans lycka då resultatet visades upp på resultattavlan kunde jag inte annat en glädjas med honom, jag satt själv i soffan och skrek av glädje. Jag är så glad för hans skull då han har haft så många motgångar. Senaste motgången var typ för två år sedan på JVM då han halkade på plankan och fick tre frakturer i foten plus skadade ledbanden rejält. Man trodde aldrig han skulle kunna gå normalt igen, men se och häpnas. 2 år senare är han europamästare!

Ville bara önska Sebastian ett stort grattis! GRATTIS!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0