Pratkvarn

Jag har för länge sedan kommit underrfund med att jag är en riktig pratkvarn. Jag är väldigt social med folk men ibland kan mitt pratande bli till en överdrift. De olika anledningarn till överdriften som jag kan tänka mig är:

- Nervositet
- Ett speciellt intresse för personen jag pratar med
- Jag vill få fram min åsikt ( i debatt men då är det ingen negativ överdrift )
- Osäkerhet

Jag är lite rädd för att mitt babbel endera dagen kommer skrämma iväg folk från mig och det är något ja absolut inte vill! Mitt nya motto kanske bör bli "att tiga är guld, att tala är silver" tvärt om liksom. jag ska ta tag i mig själv och sluta vara en pratkvarn



Kommentarer
Postat av: Julia

Det är inget fel på att vara en pratkvarn. Sålänge man låter andra personer prata lite också och inte glömmer att andas :)

2009-03-16 @ 03:53:09
URL: http://hornebrant.blogg.se/
Postat av: Älskling

Du är prefekt precis som du är baby!!

2009-03-16 @ 20:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0