Pensionärsfight

Idag på bussen hem från centralen såg jag något väldigt underligt men så underhållande. Vid en hållplats kommer en tantalanta på bussen med sin rullator. Vid platsen för handikappade sitter en gubbe på sin rullator och vid sidan om honom står hans gumma. Tantalantan med rullatorn vrålar till gubbens gumma " Minnsan och här ska jag stå, nu får du ta och flytta på dig annars blir jag arg". Gumman såg lite chockerad ut men då plötsligt röt hon tillbaka (hörde dock inte vad hon sa) och tog sedan ett steg åt sidan och satte sig på en plats lite längre bak. Gubben såg allmänt förvirrad ut och ja som grädde på tårtan började tantalantan prata med honom och klappa honom på axeln lite flörtigt och jag kunde se hur röken ven ur öronen på gubbens gumma :). Jag satt där bak och smålog lite grann åt detta drama á la "Våra bästa år" haha. En underhållande bussfärd helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0