Dirty Dancing

Alla har vi våra favoritfilmer som vi bara kan se om och om igen och aldrig någonsin tröttna på. Om man skulle råga folk vilken som var deras favoritfilm skulle nog många räkna upp klassiker som Breaveheart, Armagedon, Titanic, Remember the Titans och många andra bra filmer. Jag och andra sidan har en absolut favorti som jag kan se dag t och dag in och fortfarande älska lika mycket. Min favoritfilm är Dirty Dancing, en helt underbar dansfilm som jag tror att många andra också tycker om. Den speglar kontrasten mellan fattiga och rika och en förbjuden kärlek mellan dessa två grupper, en kärlek som visar sig vara så stark att den övervinner allt som den får motstå.
Jag kan inte på handen räkna upp hur många gånger jag har sett denna film och hur många gånger jag än ser den gårter jag ändå floder i slutet när Johnny och Baby gör det berömda lyftet i den avslutande dansen eller när hennes pappa säger "You looked so beautiul up there". Ja, den som vill se mig gråta ska se denna film med mig, annars gråter jag aldrig offentligt!!


Now I had the time of my life, you know i never felt like this before,
Yes I swear it's all true, and I owe it all to you.
Because I hade the time of my life, and I owe it all to you!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0