Jobb

Igår fick jag lite klagomål av mor min. Hon tycker att jag är allt för dålig på att uppdatera min blogg, vilket jag kan hålla med om faktiskt. Därför tänkte jag försöka ta tag i mig själv och bättra mig. Svårt kommer det bli då jag jobbar så länge om dagarna och är trött när jag kommer hem. Väl hemma måste jag laga min mat för att inte dö av hunger och sen är det oftast träning som gäller eller mina superlånga promenader med Malin, men jag ska försöka bättra mig.

Nu sitter jag på jobbet och väntar på inkomande samtal, vilka förmådligen kommer vara väldigt få till antalet. Igår ringde det bara 65 samtal och då jobbade jag ändå till kl 18. En vanlig sommardag brukar man få upp mot 150 samtal på en vanlig arbetsdag (kl8-16) men denna sommaren har varit ganska så "samtalsfattig" hittills. Kan det bero på det dåliga vädret?

Anyway, förra helgen var B här och hälsade på mig och min familj. Det var länge sen han var här och enligt honom hade vi hunnit fixa massor i huset. Jag insåg då att det var oerhört länge sedan han faktiskt var hemma hos oss. När han bodde här var vi mestadels i hans lägenhet för att få slappna av lite från omgivningen. Kul att han kommer ner till helgen igen :)
Helgen bestod av film, film och åter film. Det dåliga vädret var en stor bidragande faktor måste jag säga. Fredag såg vi "Yes-man" då mamma och pappa inte hade sett den sen såg vi "Harry Potter och Phenixorden" i lördags med Anders som hade tagit en roadtrip ner till malmö för att hälsa på sina gamla vänner. Söndag såg vi Harry Potter igen fast denna gången på bio, "Halvblodsprinsen". Riktigt, riktigt bra var den och jag kan knappt vänta tills sista filmen i serien kommer.

Till helgen hoppas jag på bättre väder så man kan slappa lite på stranden, har tappat all min färg (plus lite till) sedan resan och vill få tillbaka den. Är likblek ju :( Aja jag får hitta på något fram till skolstarten, vill ju inte komma dit vitare än vad jag var när vi slutade.

Nu ska jag försöka hitta en passande bild som ni kan vila ögonen på, annars kommer ni inte orka läsa detta tråkiga inlägg. hej så länge :)





Kärlek är underbart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0