Snart är det slut på ledigheten

Tråkigt men sant, snart är den underbara ledigheten slut för denna gång och en jobbig termin börjar åter. Imorgon ska jag skriva klart det sista på uppsatsen och finslipa det som behövs innan jag lämnar in den på torsdag. På torsdag ska jag även köpa böcker till den nya terminen, vilka kommer gå på sisådär 3500 kr typ. Det svider illa i plånboken men i slutet av januari kommer lite lön från Anticimex och ett studiebidrag som är oerhört efterlängtat.

Igår efter jobb blevjag upphämtad av Ben. Det bar av till stan och Waynes för en fika och lite snack. Av en ren impuls slank vi in på SF och köpte biljetter till kvällens föreställning av "Yes Man" och åkte seedan hem för att ladda upp med lite mat. Filmen var grymt bra, riktigt rolig faktiskt. Jim Carry is back in bussines. Det var ett tag sedan jag såg en bra komedi med honom, men denna skrattade jag åt så jag fick ont i magen.
Idag vaknade jag pigg som en mört kl 9 och ville att älskling också skulle gå upp men han vägrade tvärt och det kan jag förstå. Han var uppe hela natten för att se JVM finalen i hockey mellan Sverige och Kanada. Jag skulle också sett den och eftersom matchen började först kl 01.30 tänkte jag att jag skulle ta en power nap efter vi kommit hem från bion. När Ben väckte mig för att berätta att det var dags för match spärrade jag upp ögonen, svamlade något om dekoration med jirlanger på hockeyplanen och somnade sedan om. Ben skrattade åt mig, lät mig vara och försökte  sedan ytterligare en gång då andra perioden skulle inledas men då gav jag upp och gick och la mig i sängen för att sova. Jag var helt enkelt för trött för att vara uppe och se småkronorna bli krossade.

Vid kl 11 bar det av till Bellevuestadion för badmintn spel med sofia och jens. Vi inledde med tjejerna mot killarna vilket inte resulterade i några vidare bra resultat för mig och Sofia men inte blev vi bittra för det. Där efter blev det par mot par och vi tog hem vars en seger. Sofia och jag tröttnade efter 45 min och satte oss vi sidan om plan och pratade om våra härliga sommarplaner medans pojkarna roade sig med hårda smashar och galet spel. Sofia och jag spånade på några sommarplaner. Vi diskuterade att vi eventuellt ska ta och åka till Grekland och båtluffa runt i 2 veckor, hur mysigt skulle inte det vara. Jag ska göra allt jag kan nu för att kunna tjäna ihop lite pengar till det för jag vill så gärna åka iväg dit!

Aja nu ska jag sova men jag avslutar med lite bilder från nyår..

xoxo, M










Detta är inte alla bilder men ett litet smakprov iaf, resten kommer på facebook inom kort!

Kommentarer
Postat av: isabelle

fin klänning!

hör av dig när det passar med en workout :)

jag har nämligen liknande nyårslöfte, och jag känner att lite av julmaten sitter kvar :P

2009-01-07 @ 00:19:38
URL: http://elsa89.blogg.se/
Postat av: sofia

inte klokt vad vi är läckra! har förresten kollat upp lite hur man gör me båtluffen, du hade rätt, bokar flygstol o första hotell, gör upp en rutt och åker ;) haha shit vad jag ska vända på varenda slant för detta! tack för igår!

puss

2009-01-07 @ 11:13:07
URL: http://asae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0