Skärpning på mig

Jag vet, jag vet, jag vet! Jag har varit jättte dåligpå att uppdatera blogen men jag får helt enkelt skylla på fadderskapet. Att vara fadder var ingen enkel uppgit, vilket jag ärligt talat trodde att det skulle vara. Dock är det så himla roligt! Novischerna i min fadergrupp är så bra, taggade till tusen och gör verkligen sitt bästa på alla tävlingar och uppdrag. Grymt, grymt, grymt!! Som fadder sk man ju helst vara med på alla novischerna s festligheter så det har blivit en del utgångar bland Lunds alla nationer, men det är bara skoj.

I lördags var det dags för novischernas uppdragslekar. Alla var jätte fina och väldigt bra utklädda måste jag säga. Jag och min grupp hade hand om station två som var utplaserad i btaniska trädgården, UTOMHUS!!! Där skulle vi stå i 4h och ta emot faddergrupp efter faddergrupp för att de skulle leta reda på små¨bokstäver fästa på träden och av dessa bilda ett juridiskt ord. För er som undrar, JA det var fruktansvärt kallt men vi hade plockat på oss lager efter lager med kläder och tack gode gud för att vi gjorde det. Jag kom hem som en ispinne trots allt.

Fadderskapet medför inte bara allt jobb och slit utan  jag har lärt kännamänniskor  vilket jag är väldigt glad för och förutom nya vänner så har jag även blivit bättre vän med Christina! Vi har blivit riktiga buddies, dock saknar jag de andra väldigt mycket.

Igår hade vi inskrivning på termin 2, ny termin med nya tag kan man säga. Gruppindelningen kom som en chock för lilla mig då alla mina homies hamnade i andra grupper än mig. Vi har inte ens föreläsningarna ihop. Tradigt men sant. Men ska man se denna indelning från den ljusa sidan så lär jag känna fler underbara människor och har inte många sena föreläsningar. Det är bra för då hinner jag med dansen på tisdagar!

Idag var första introduktionsföreläsningen och visst lät det som att det kommer bli en intressant kurs det här, min smak tror jag. Dock blir det mycket att läsa så jag ska börja NU, NU, NU!!!

Hörs senare!

xoxo, M

Kommentarer
Postat av: spidoorman

Hej.hihi

2009-01-20 @ 18:17:45
Postat av: Christina

I feel the same, darling!!!

2009-01-20 @ 18:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0