Novischerna har kommit

Igår kom alla, minst sagt, förvirrade novischer. Kl 9 var det dasgs för inskrivning och jag som fadder var på plats utanför dörrarna för att lotsa de till rätt plats. Roligt att se så många nya ansikten som alla kläds av samma osäkra ansiktsuttryck. Man vet ju själv hur det kändes för ett halvår sedan när man själv var i samma situation. Man vågade inte säga ett ljud när man stod utanför Pufendorf-salen i väntan på inskrivningen. Man ville ju inte vara den som stack ut i mängden, men det gick bra!

Igår hade jag även sista momentet på termin 1, nämligenredovisning av mitt arbete samt opponering av någon annans arbete. Hela momentet gick la bra och det är så skönt att ha det ur världen, verkligen!!

Kvällen speglades av fest och skojiigheter. Novischerna hade novischpub uppe på JF och eftersom vi är så pass många faddrar fick inte alla plats så vi ordnade en egen förfest. Strax innan alla skulle gå vidare gick vi bort till JF för att köpa förköps band till Väst Göta nation, dit vi alla skulle. Sen var det bara till att skyffla ut alla novischer från lokalen för att bege sig bort till VG's. Väl där fick vi gå bakhållet om huset och ner genom en egen kö,härligt med lit VIP iaf. Där inte hade vi riktigt skoj! Alla faddrar dansde (till en början). Mycket hände denna kväll, men jag låter det vara osagt. Vad som hände på VG*s stannar på VG*s så att säga ;)

Vi var där till stängning för att se till så att alla novischer kom hem, eller ja meningen var att vi skulle göra det iaf men jag vet inte om det var så många kvar vid kl 2 när det stängde. Vi drog iaf vidare ner till stan för lite nattamat på Hamburgarestället som det så fint heter. Hemfärden var intresssant. Jag, Carolina och Johan skulle gå hem tillsammans. Carolina orkade inte gå så vi tog en taxi. Sjukt onödigt då det tar 10 mi att gå och det tog 3 mi med taxin för 65 kr. Haha Carolina i ett nötskal alltså.

Nä nu ska jag återgå till städningen av mitt rum, vi höörs.

xoxo, M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0