Mamma Mia

Ett idealliv är det liv man lever om man lever i en musikal. Man vaknar upp lycklig var dag, man har inga bekymmer framför sig och man gör precis vad man tycker och tänker. Känslorna visar man genom sång och musik och när den ene sångfågeln efter den andra vidgar sina stämband kan man inte annat än låta leendet sprida sig över läpparna, helt underbart.
I helgen var jag och såg musikalfilmen "Mamma Mia" på bio och den var sååå bra. Varför kan inte jag få leva ett musikalliv? Varför kan inte jag få brista ut i sång var gång jag vill förklara hur jag tycker, tänker och känner. Även om denna livsstil är en utopi och långt ifrån verklig så är det ändå en önskan man har inom sig, livet utan bekymmer.

Imorgon är det fredag och tanken var tt vi skulle se premiären av den nya Batman filmen men vi ska nog åka till Tylösand istället. Med det vädret som man har lovat till helgen ska jag inte göra annat än ligga på stranden och dega hela helgen. Ska bli så skönt. Ska även börja leta billliga bijetter till Korsica, vill ju så gärna hälsa på Emmy där nere men vi får se hur det blir med det!

Tänkte jag skulle rata dagens eller rättare sagt veckans plus och minus...

MINUS: jobb, är så trött på alla getingsaneringa jag bokar var dag, över 100 st per dag

PLUS: Leo och Benjamin, de två männen i mitt liv, älskar er


Kommentarer
Postat av: Julia Hornebrant

Åh, mamma mia. Jag har inte sett den än men ska verkligen se den och du man kan leva musikallivet tro mig :)

2008-07-25 @ 00:59:42
URL: http://hornebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0