hello

jag vet att jag varit ganska frånvarande ett tag men har ´varken haft lust eller tid att skiva. Ska iaf försöka skriva lite nu.

Har nu varit hemma i en vecka, var på semester i Tunisiens underbara värme i två veckor. Har haft 2 helt fantastiska veckor tillsammans med min älsking med massor av sol och bad. Vi har ävan hunnit med att utforska landet då vi var på en två dagar utflykt som tog oss runt ungefär hela tunisien. Vi besökte en gammal gadiatorarena och fick undersöka den från topp till tå, riktigt häftigt. Sedan bar det av mot södra Tunisien och Sahara där kamelridning i öknen väntade och en övernattning på ett fint hotell. Dag 2 stod ökensafari med jeepar på schemat men först skulle vi beskåda den vackra soluppgången. För stt inte missa den var vi tvungna att stiga upp redan kl 04.00 för att hinna äta frukost. Kl 0.00 steg solen upp och, ja, det var verkligen vackert. Jeep rally i önen är det inte många som får vara med om men shit vad skoj det var. Ben och jag satte oss så klart i den första bilen och herre gud vad han körde. Upp och ner för alla backar och vi bara studsade upp och ner där vi satt bak i bilen. Vi stannade till för en paus i öknen för att beskåda byn där Star Wars spelades in. Där han vi även ta en massa fina  bilder i Saharas sand.
Förutom kameler, gladiatorarenor och öknen fick vi även besöka Tunisiens mest heligaste stad och muslimernas näst heligaste efter Mekka. Hit kan muslimerna vallfärda 5 gånger om de inte har råd att åka till Mekka 1 gång.

Jag har alltid tyckt att fallskärm verkar häftigt och på alla resor jag har varit har det arangerats parachooting på stranden (man blir fastspänd i en fallskärm och dras efter en båt). Detta fick jag äntligen prova på och jag ångrar det inte en sekund.

Nu har jag varit hemma i en vecka och jag saknar värmen då vädret inte varit så fint nu. Jag har jobbat som en galning och umgåtts med vänner var dag. Leo har vuxit och lärt sig massor, riktigt duktig är han. Igår var älskling och jag på bio och såg filmen jag väntat på hur länge som helst, Sex and the city, och jag älskade den. Idag ska vi grilla och bara mysa.

Nu ska jag städa undan i min garderob och sedanbär det av till ben och ribban/Bo01.

vi hörs...

Kommentarer
Postat av: Emmy

Awe, sa harligt ni verkar ha haft det! Nu ar jag sugen pa att aka till Tunisien jag med! :) Safari, exotic!!! Bilder??!!! :D puss gumman

2008-07-12 @ 23:41:13
URL: http://emmywesterdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0