Lugnet före stormen

Jag vill börja med att söga att "det är skönt att det är över", for now. Tentan är över och tentafesten var så himla lyckad. Det var tema "Law-breakers" och vi tjejer kl'dde ut oss till björnligan, så söta! Det togs en del bilder från kvällen vilka kommer läggas upp snart. Natten till fredag blev näst intill sömnlös. Kom hem kl 2 på morgonen och skulle upp igen kl 05.30 för att ta tåget upp till Götet för att äntligen träffa min pojkvän igen efter två långa veckor utan honom. Tågresan gick dock fort då jag sov hela vägen upp och väl framme fick jag en stor välkomnande kram av älskling. Vi åt frukost på stan, kikade runt i affärerna lite sedan begav vi oss hem till Kungälv för en slappe fredag. Det blev massor av godis och mys framför idol.

Lördagen var inte speciellt händelserik. Vi skulle åkt in till stan men det blev inte av. Istället bakade vi lussekatter med Bens lillayster och fram emot kvällen blev det julbord med hela familjen sockander. Hur trött jag än är på julmat så var detta julbord speciellt då det var på en Italiensk restaurang med lite Italienska influenser. Gott!

Söndagen ängnade vi på Fitness festivalen. Jag har alltid tyckt att just det där med att tjejer ska deffa upp sig till stora muskelberg och sedan stå och posera framför domare och publik har varit en konstig sport men i söndags insåg jag hur mycket jobb och slit som ligger bakom dessa fantastiska kroppar. Det krävs en otrolig diciplin för att klara av att träna så hort och förlja en så strikt diet i ett år för att tävla på en enda tävling (kanske två). Jag måste medge att jag är grymt imponerad av alla de tjejer och killar som ställde upp i tävlingen (Luciapokalen) på fitness festivalen. Deras kämparglöd har fått mig inspirerad till hård träning och ett sunt liv. Det ska bli mitt nyårslöfte, träna hårt, äta sunt och bli snygg!

Måndagen inebar tidig uppgång och 3h bilresa ner till lund för att låna högar med böcker för den kommande uppsatsen som jag måste skriva innan januari. Ser inte framemot det speciellt mycket då all min energi och motivation gick åt till tentan, men jag måste göra det och jag ska göra mitt bästa.

Igår var jag åter igen i Lund men denna gången var det dags för första faddermötet. Jag och många andra ska vara fadder för de nya juridikstuderande som ska börja nu till våren. Det ska bli sååå kul och vi har så många roliga moment inplanerade för alla nya vilsna studenter! Hela fadderperioden börjar med vår Fadder Kick-off. Ser fram emot detta!
Kvällen spenderades även den i Lund med alla kära vänner. Vi hade lite avskedsjulmys eftersom alla åker hem till sina respektive familjer över julen. Det var en jätte mysig kväll med glögg, pepparkakor, godis och massor och snack!

Dagen idag har varit lung. Var ute på limhamnsfältet och sprang med Leo och hade mysigt. Han älskar att vara ute och springa och det är en fröjd att se honom så glad och full av energi. Dock är det inte lika roligt efter då man får hem en lerig hund som måste duscha. Men men...

Ikväll blir det mys med film och imorgon blir det träning med emmy.

See you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0