Livet

Idag på Operah's show hade de en gäst som nyligen fått diagnosen om att han har en cancer som är obotlig och att han bara har några få månader kvar att leva. Han är gift och har tre små barn, alla under 5 år, och jobbar bla som professor på ett univeristet i USA. Alla som fått reda på att man har har cancer av något slag vet att det är ett hemskt besked och en tuff tid i livet som man ska tampas med. Även vi som inte har drabbats av cancer kan iaf föreställa oss hur tufft det måste vara. Att inom ett par månader behöva lämna allt, verkligen allt man har, för att inte finnas mer. Man kommer aldrig få en chans att se sina barn växta upp eller få åldras med den man älskar mest.

Mannen hos Operah var där för att föreläsa om livet. Han skulle ge publiken och oss TV-tittare en föreläsning som han kallade för "den sista föreläsningen" som han även hållt för sina studenter på universietet. Föreläsningen gick ut på hur man ska leva sitt liv bäst för att få ut så mycket som helst utav det. Han nämnde bland annat att man inte ska bli arg på sina föräldrar för att de kritiserar dig när du har gjort något fel utan vara tacksam. Anledningen till att de kritiserar dig är för att de bryr sig om dig, de vill hjälpa dig att bli en bra människa. Den dagen de inte kritiserar dig har de slutat bry sig!

Han talade om att om man vill något med sitt liv så ska man göra allt man kan för att uppnå det, även om man får en massa bakslag, fortsätt kämpa så når du dit till sist. Han menar att om man inte gör det man vill så kommer man ångra sig i framtiden

"When we fegret something, its not because we did it. It's because we didn't do it!"

Kom ighåg det nästa gång i påstår att något är omöjligt eller när ni säger att ni ångrar det ni gjorde.

För att få något här i världen ska man aldrig sluta kämpa, man måste slita hcäekn av sig även om det ibland är pest och pina. Slutprodukten kommer ge dig allt du vill och mer där till om du verkligen kämpar. Lev i nuet och ta iget förivet, Life's to short!

Med detta i åtanke så ska jag sätta mig och plugga satan för jag ska banne mig klara denna förbaska de tenta, har en vecka på mig och jag ska allt visa er att även om det man läser är så tråkigt att man somnar i boken så är det aldrig omöjligt att klara sig!! Följ mitt exempel och sätt er och tänk igenom vad ni egentligen vill av ert liv. Man kan aldrig veta vad som väntar runt hörnet och vad som kommer ske i ditt liv nästa vecka eller månad. Ta vara på den tid du har idag och ta dagens som den kommer. Försök uppfylla dina drömmar, det finns inget som är omöjligt! Vill du bli läkare, jadå får du kämpa med sudierna och se till så att du blir det. Vill du bli jurist, tveka inte utan go for it.

Kom bara ihåg att alltid vara ödmjuk mot din omgivning, det är en gylene regel som man lärde sig som liten.
Jag personligen kallar den för "den gyllene regeln":


"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"

Det var allt för mig just nu, hör sen

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0