En helg i GBG

Jag har haft en underbar helg med min älskling och  hans falmilj. I lördags var jag och benne i stan och shoppade. Jag köpte faktiskt ett par jeans, ett par skor och en väska (bilder kommer upp senare). Där efter, kl 16, begav vi oss till Cirkus Brazil Jack för att se deras föreställning. Eftersom jag känner Trolle, ägaren, så fick jag ta med hela familjen Sockander helt gratis plus att vi fick sitta på VIP platserna längst fram vis scenen. När prgorammet drog igång fick även jag och familjen sockander vara med på några hörn. Dominique fick kasta lysande bollar till clownerna, jag fick spela vals me klockor, James och Daniel skulle fånga popcorn i munnen som en clown kastade, dock tyckte clownen att Daniel var så dålig att hon kastade hela struten över honom. Skojigt värre. Innan pausen fick Leif och 3 andra män vara med i ett nummer. Utan att de visste det så skulle de bygga en mänsklig pyrramid, vilket de faktiskt lyckades ganska bra med.

Trolle ska ha ett stort tack för att vi fick komma och se cirkusen, tusen tack!

Där efter blev det restaurang med mycket god mat men också väldigt oväntade händelser. När vi kom dit fanns det inga platser, vi var ju 7 pers som skulle få plats. Straxx efter att vi kommit kom tre personer och norpade åt sig det bordet som vi tänkt ta. Leif gick fram och förhandlade till sig platserna och de andra fick flytta till ett annat bord. Vid bordet bakom ben satt en familj med en liten flicka och åt spagetti med fingrarna, helt ovetande om vad som skulle hända henne här näst. Strax innan vi fick ut våra huvudrätter skulle familjen med flickan gå, Precis när hn kommit fram till vårt bord och ställt sig bredvid daniel hostar hon till och hela måltiden kommer upp och en fruktansvärd stank omringar oss. Jag som har en sån förbi för kräk :S. Det var inte kul alls att behöva äta sen, de torkade upp det så klart men ändå. Aja vi åt vår mat och åkte sedan hem igen för lite mys med film och godis.

Söndag blev en slappe dag. Ben och hans mamma och pappa hjälpte farfar att flytta och jag satt och plugga lite, dööööö tråkigt men that´s life. Idag har vi varit och kollat på bilar åt ben och framiiden får avgöra vilken bil det blir :)

Snart är det dags för hemfärd och jag ser inte fram emot det. Hemfärd innebär att jag måste till skolan igen och att det börjar närma sig vår tenta :s absolut inget jag ser fram emot...

nu ska jag sticka

tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0